Сторінка 9 з 40

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 15 квітня 2013, 11:50
Небайдужий
AlterEgo писав:Дефект устранён, IV тур совпадает...
Не спішіть з висновками.
Давайте переглянемо жеребкування на четвертий тур.

Розберемо зверху донизу:
До гравця №8 жеребкування пройшло без проблем. Далі ідуть:
9 Ваврик Данило 624 (5)
10 Бережняк Назар 572 (4)
11 Шпіганович Владислав 341 (4)
12 Драганчук Артем 301 (4)
Тут теж немає проблем:
Класично Ваврик повинен був би понижуватись на Шпігановича, але вони уже грали один з одним в попередньому турі. На підвищення бажано щоб ішов хтось з середини або нижче середини чотирьох-очкової групи. Тому можна пустити на підвищення не Шпігановича, а Драганчука. Тоді логічно складаються такі пари: Ваврик-Драганчук та Бережняк-Шпіганович. Так що, до 12 учасника жеребкування складається досить логічно, без особливих проблем. Залишається 8 гравців. Тут просто неможливо, щоб кожен з кожним переграв, і обов’язково можна знайти варіанти створення пар.
Далі ідуть:
13 Панас Арсен 287 (2)
14 Горбань Олександра 282 (2)
15 Кубишкін Герман 141 (2)
16 Чайка Євген 105 (2)
17 Пелех Віталій 104 (2)
18 Ухов Матвій 198 (1)
19 Ковальчук Андрій 183 (1)
20 Мосійчук Андрій 100 (0).
Оскільки нижні троє уже зіграли один з одним, то їх потрібно об’єднати з двох-очковою групою.
Напрошується стандартний варіант – верхня четвірка проти нижньої:
Панас-Пелех
Горбань-Ухов
Кубишкін-Ковальчук
Чайка-Мосійчук.
Але Кубишкін уже грав з Ковальчуком. Тоді пробуємо поміняти місцями суперників в крайніх двох парах. Але і тут не виходить. Кубишкін уже грав з Мосійчуком. Тоді розбиваємо попередню пару Горбань-Ухов і пробуємо тепер створити пари з цих шести гравців. Спробуємо обійтись заміною суперників у Горбань і Кубишкіна. Маємо пари: Горбань-Ковальчук та Кубишкін-Ухов. Ці пари між собою ще не грали. Таким чином, у нас повинно вийти жеребкування:
Панас-Пелех
Горбань-Ковальчук
Кубишкін-Ухов
Чайка-Мосійчук

Реальне жеребкування відрізнялось від розглянутого вище, так як жеребкування для нижніх восьми гравців я проводив автоматично за допомогою програми МакМагон із-за дефіциту часу. Учасники нижньої частини таблиці на той момент уже «вщент розносили школу» із-за довгого очікування наступного туру, і бажано було якнайшвидше зробити жеребкування і посадити їх грати та направити їх енергію в творче розумове русло. :)
Насправді, для нижньої частини таблиці не настільки важливо абсолютне дотримання принципів жеребкування, але якщо ми матимемо змогу проводити автоматичне жеребкування з чітким дотриманням наших правил жеребкування, то це буде звісно ж краще. Так що, у Вашій програмі потрібно налаштувати так, щоб автоматичне жеребкування здійснювалось по-нашому, а не так, як дає програма МакМагон.

Трохи пізніше розберусь з жеребкуванням п'ятого туру і постараюсь розгорнуто описати його тут. Тоді й розберемось що там так, а що не так в жеребкуванні. При ручному жеребкуванні варто враховувати і фактор впливу судді як людини, що може припуститись якоїсь механічної помилки (він же не програма, а людина). Якщо раптом я на практиці застосовую правила жеребкування Корсака не зовсім так, як це практикує Володимир Федорович, то я так думаю, що він тут підправить мене і це буде для мене досвідом на майбутнє та послужить покращенню Вашої програми. Так чи інакше, і програму треба налаштувати на ідеальні варіанти, і суддів треба навчити як вручну реалізувати ці ідеальні варіанти, щоб вони не покладатись лише на програму, так як можуть виникати різні несподіванки в житті, коли застосувати програму буде неможливо з якихось причин (завис комп, вороги поцупили ноут судді :), чи щось інше).

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 15 квітня 2013, 12:32
AlterEgo
Там действительно был дефект - расформировывалась не та пара (не буду вдаваться в подробности).
Сейчас немного занят; по данному проекту ведутся работы по круговой системе жеребьёвки.

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 15 квітня 2013, 13:17
AlterEgo
Подготовительные работы провёл, дошёл до собственно жеребьёвки. Выяснилось, что чётких правил нет: одни предлагают таблицы, другие рисуют круговые схемы, третьи указывают, что можно и жребием пользоваться; результат в каждом случае разный.

В связи с этим вопрос: какой именно метод у нас обычно практикуется?

Ещё раз отмечу, что существующий алгоритм отлично справляется с задачей обеспечить каждого игрока парой в каждом туре. В этом случае круговая система действует как частный случай швейцарской, с одним запретом - пары повторно не сводятся.

Вот, например, как это может выглядеть:
Tournament name: Круговик 
           Round VII      

Pl. Name        Rank Rating  I II III IV  V VI VII Score SOS SODOS SOSOS SOUD 
 1  Первый    30 kyu      0 +- 7?  2? 3? 4? 5?  6?     1   0     0     0   -1 
(2) Второй    30 kyu      0 7? +-  1? 6? 3? 4?  5?     1   0     0     0   -1 
(3) Третий    30 kyu      0 6? 5?  +- 1? 2? 7?  4?     1   0     0     0   -1 
(4) Четвёртый 30 kyu      0 5? 6?  7? +- 1? 2?  3?     1   0     0     0    0 
(5) Пятый     30 kyu      0 4? 3?  6? 7? +- 1?  2?     1   0     0     0    0 
(6) Шестой    30 kyu      0 3? 4?  5? 2? 7? +-  1?     1   0     0     0    1 
(7) Седьмой   30 kyu      0 2? 1?  4? 5? 6? 3?  +-     1   0     0     0    2

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 15 квітня 2013, 14:33
Небайдужий
AlterEgo писав:Подготовительные работы провёл, дошёл до собственно жеребьёвки. Выяснилось, что чётких правил нет: одни предлагают таблицы, другие рисуют круговые схемы, третьи указывают, что можно и жребием пользоваться; результат в каждом случае разный.

В связи с этим вопрос: какой именно метод у нас обычно практикуется?
Ви не зрозуміли суті круговика.
Жереб там використовується лише перед початком змагання для визначення стартового номера кожного гравця. Умовно кажучи, кожен гравець витягує папірця зі стартовим номером. Жеребкування безпосередньо для кожного туру здійснюється за чіткою схемою, яка повністю залежить саме від стартових номерів гравців, а не від їхнього поточного положення в турнірній таблиці. В круговику важливо, що жеребкування здійснюється один раз перед початком першого туру і одразу на всі тури. При цьому важливо саме хто з ким в якій послідовності і яким кольором буде грати. Так що, заміняти круговик круговою швейцаркою не коректно.
Можна скористатись готовими таблицями черг гри, або за чітким алгоритмом сформувати ці таблиці черги гри вручну (у вашому випадку - програмно). Посилання на ресурс, де описано процес формування черг гри я Вам давав.
Поточне положення в турнірній таблиці буде мінятись від туру до туру в залежності від результатів, а ось стартовий номер не міняється. Як Ви уже зрозуміли, стартовий номер гравця абсолютно не залежить від рейтингу. Рейтинг гравця в турнірній таблиці фігурує лише так, інформативно, щоб потім надрукувати таблицю для протоколу змагань.
Зверніть увагу, що це різні речі: жереб для визначення стартового номера і жеребкуванням на турнір. Ще раз повторюсь: і жереб, і жеребкування здійснюється один раз перед початком турніру і одразу на весь турнір (на всі тури).

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 15 квітня 2013, 19:21
AlterEgo
Вышла версия 1.9

- Теперь поддерживается круговая система жеребьёвки;
- В свойства турнира добавлен выбор цвета первого хода;
- Улучшена функциональность автоматической жеребьёвки.

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 16 квітня 2013, 10:52
AlterEgo
Вопрос к организаторам. У нас иногда проводятся командные турниры. Применяется ли схевенингенская схема? Если нет, то как осуществляется жеребьёвка?

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 16 квітня 2013, 12:54
Небайдужий
Офіційних командних змагань всеукраїнського рівня у нас поки що не планували проводити. Можливо в недалекому майбутньому дозріємо до цього. Схевенингенську систему проведення командної гри на практиці теж ще не застосовували. Вона для нас відома лише теоретично. Суть її в тому, що кожен гравець однієї команди повинен зіграти з кожним гравцем іншої команди, тобто проводиться ціла серія матчів між цими двома командами зі зміщенням суперників в кожному матчі. Класичний європейський командний чемпіонат не потребує гри саме за схевенингенською системою, а обмежується одним матчем між командами. Жеребкування проводиться один раз перед першим матчем одразу на всю серію матчів (чимось подібно до круговика).
Можливо хтось пробував реалізувати цю схему в Інтернеті при грі на якомусь із серверів, але достеменно мені це не відомо. Так що, програмну реалізацію цієї схеми можна відкласти на майбутнє.

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 16 квітня 2013, 13:04
AlterEgo
Спасибо за комментарий. Реализация этой системы никакой проблемы не составляет: мне нужно будет добавить ещё один вариант к перечню поддерживаемых систем (сейчас это круговая, швейцарская и Макмагона) и потратить отсилы полчаса на дополнительный алгоритм - а программе солидный плюс.

Вроде г-н Скочко командные турниры организовывал. Может быть, проведение таких турниров как раз и стопорится отсутствием судейского инструмента.

В России проводят: http://kido.com.ru/read.php?34,118935,120773#msg-120773 - но тут несколько команд.

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 16 квітня 2013, 13:52
Небайдужий
Ось довідка про схевенингенську систему: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0%BC%D0%B0

Система майже не використовується в офіційних командних чемпіонатах, але може застосовуватись в дружніх командних матчах, в тому числі і на ігрових серверах. Можливо комусь і знадобиться, чому б і ні. :)

PS
Я інколи використовую цю систему, правда не в повному циклі, під час проведення занять з Го в своїх групах. Так що, можливо навіть я буду використовувати Вашу програму в навчальному процесі. :)

Re: Програми для організації суддівства

Додано: 16 квітня 2013, 16:36
Небайдужий
Продовжимо доводити алгоритм за принципами Корсака "до пуття". :)
П’ятий тур програма прожеребкувала без зауважень. Але тепер є проблеми з жеребкуванням в 6-му турі.
Верхня частина виглядає так:
1 Крушельницький 10
2 Міщук 9
3 Зарівняк 8
4 Жежук 8
5 Лепський 7
6 Бережняк М 7
7 Реділа І 7
Змушений нагадати, що жеребкування в останньому турі особливе і проводиться за схемою «перший з останнім, середній з середнім». Так як жеребкування проводиться зверху донизу, то спочатку шукаємо суперника для Крушельницького. З усіма учасниками, які мають 9 та 8 очок він уже грав. Тому він опускається до семи-очкової групи і там повинен був би грати з Реділою Ілоною. Але з Ілоною він грав в 5-му турі. Значить кандидатом на гру з Валерієм стає Бережняк Максим.
Таким чином, є перша пара:
Крушельницький-Бережняк Максим.
Настала черга шукати суперника для Міщука з 9-ма очками. Він один має 9 очок і відповідно найближчі претенденти для нього можуть бути у восьми-очковій групі. З Зарівняком він грав в попередньому турі, а ось з Жежуком ще не грав.
Ось і вийшла уже друга пара:
Міщук-Жежук.
Зарівняк, відповідно, опускається до гравців з 7-ма очками. А там залишились Лепський і Реділа Ілона. З Лепським він уже грав, а ось з Реділою Ілоною ще ні. Ось уже й третя пара сформована, а Лепський переходить нижче до гравців з 6-ма очками.
І так з верхньої групи гравців утворились наступні пари:
Крушельницький-БережнякМ
Міщук-Жежук
Зарівняк-РеділаІ.
Розглянемо тепер наступну групу гравців.
8 РеділаЮ 6
9 ВаврикД 6
10 БережнякН 6
Разом з Лепським утворюється група:
1 Лепський
2 Реділа
3 Ваврик
4 Бережняк.
Найбільш привабливим для підйому на Лепського є Ваврик, який має некомпенсовані спуски. Але Реділа уже грала з Бережняком. Тому утворюємо класичні, за правилами жеребкування останнього туру (1-4, 2-3), пари:
Лепський-БережнякН
РеділаЮ-ВаврикД.
Гравці в цих парах не грали і такий варіант жеребкування приймається за основу.
Підемо далі.
11 Шпіганович 5
12 Драганчук 4
13 Панас 4
14 Кубишкін 4.
Згідно балансу спусків і підйомів кандидатом на підйом на Шпігановича є Панас, який має некомпенсований спуск. Але Драганчук уже грав з Кубишкіним. Тому, за правилами жеребкування останнього туру пари повинні бути утворені так:
Шпіганович-Кубишкін,
Драганчук-Панас.
Ці гравці не грали між собою. Залишаємо ці пари за основу.
Ідемо далі. Залишилось лише 6 гравців:
15 Горбань 3
16 Пелех 3
17 Ухов 2
18 Ковальчук 2
19 Чайка 2
20 Мосійчук 0.
Найбільш критичним є жеребкування для Мосійчука, так як нижче нього гравців немає а з багатьма сусідами по таблиці він уже зіграв. Тому шукаємо тепер пару для нього. Тобто рухаємось знизу до верху. Найближчі до нього учасники мають по 2 очка. Із них він не грав лише з Чайкою. Тому створюємо пару Чайка-Мосійчук.
Залишились четверо гравців: Горбань 3, Пелех 3, Ухов 2, Ковальчук 2. Горбань з Пелехом грала і створити пару з трьох-очковими гравцями неможливо. Та ж історія і з двох-очковими гравцями – вони уже зіграли між собою. За класичною схемою останнього туру потрібно ставити Горбань з Ковальчуком а Пелеха з Уховим. Перша пара не грала між собою, а ось друга пара уже зіграла. Якщо ж поміняти партнерів, то тут виявиться, що Пелех уже зіграв з Ковальчуком. Значить пари з цих чотирьох гравців створити неможливо. Відміняємо пару гравців, які вище них в турнірній таблиці (Драганчук-Панас). Отримуємо таку групу:
12 Драганчук 4
13 Панас 4
15 Горбань 3
16 Пелех 3
17 Ухов 2
18 Ковальчук 2.
Ділимо цю групу на дві підгрупи (верхню і нижню). Найвищу позицію в верхній групі має Драганчук і найбільш привабливим для нього партнером з нижньої групи є Пелех, так як він має найбільше очок і значить дасть Драганчуку більший коефіцієнт, що може вплинути на зайняте місце.
Створюємо пару Драганчук-Пелех.
Залишаються:
13 Панас 4
15 Горбань 3
17 Ухов 2
18 Ковальчук 2.
Пробуємо з них створити класичне жеребкування для останнього туру:
Панас-Ковальчук
Горбань-Ухов.
Ці пари не грали між собою. Таким чином, жеребкування завершено і остаточний варіант ручного жеребкування для останнього туру має такий вигляд:
1 Крушельницький-БережнякМ
2 Міщук-Жежук
3 Зарівняк-РеділаІ
4 Лепський-БережнякН
5 РеділаЮ-ВаврикД
6 Шпіганович-Кубишкін
7 Драганчук-Пелех
8 Панас-Ковальчук
9 Горбань-Ухов
10 Чайка-Мосійчук.

В програмі АвтоКорсак вийшов ось такий варіант жеребкування:
1 Крушельницький-БережнякМ
2 Зарівняк-БережнякН
3 Лепський-Міщук
4 Жежук-РеділаІ

5 РеділаЮ-ВаврикД
6 Шпіганович-Кубишкін
7 Драганчук-Ухов
8 Панас-Мосійчук
9 Горбань-Ковальчук
10 Пелех-Чайка.

Очевидно, що варіант, створений Вашою програмою явно не співпадає з варіантом ручного жеребкування. На мою точку зору, ручний варіант жеребкування більше відповідає задачі визначення місць гравців за рахунок створення пар з більш близьким і вузьким діапазоном суперників, а у варіанту програмного явно ширше розкидування суперників, що звісно ж менш оптимально і справедливо.
Потрібно попрацювати над тим, щоб Ваша програма давала такий же варіант жеребкування, як і ручний. :)
Сподіваюсь, що мої міркування в процесі створення пар в останньому турі допоможуть Вам знайти правильний шлях до створення більш оптимального (правильного) алгоритму.